امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://spmea.cloob24.com
0

برای اولین ‏بار در کشور و با بهره‏گیری دانش فنی کشور آلمان، بتن سبک EPS توسط تولیدکنندگان ایرانی ساخته شد. بتن EPS که در سال 1349 برای اولین بار توسط مهندس شهربراز فرح مهر (پدر بتن ایران) وارد کشور شد, توسط این متخصص صنعت بتن طراحی و با استفاده از ماشین ‏آلات داخلی ساخته شد. این محصول که مخلوطی از سه ماده سیمان، ماسه و گرانول EPS است. در وزن‏های مختلفی اعم از 450 کیلو و 1500 کیلو در مترمکعب قابل ارایه برای ساختمان‏ سازی است. گفته می ‏شود؛ محصول فوق ضد حریق, ضد زلزله و با تبادل حرارتی بسیار عالی بوده و سبب تعدیل وزن تیرآهن و فونداسیون در ساختمان شده و توجیه اقتصادی بسیار بالایی خواهد شد. از دیگر مشخصات این محصول می‏توان به عایق صدا، سرعت عمل سه برابر آجر و سفال و عدم نیاز به خاک گچ و ملات ماسه و سیمان در نصب اشاره کرد. تولیدکنندگان این محصول معتقدند؛ تمامی جزئیات بتن سبک EPS در کشور فراهم شده و هیچ وابستگی به خارج در حال حاضر وجود ندارد. آنها همچنین، از تولید انبوه این محصول در آینده ‏ای نه چندان دور و پس از به ثبت رسیدن آن به صورت روزانه خبر دادند. گفتنی است، ماشین‏ آلات تولید این محصول نیز در صورت وجود امکانات مالی قابل تولید در کشور خواهد بود. لازم به ذکر است، استفاده از بتن EPS 30 تا 40 درصد هزینه‏ های ساختمان را کاهش داده و از آنجایی که عایق حرارتی بوده, بهینه‏ سازی مصرف سوخت را نیز به همراه خواهد داشت. محصول فوق قابلیت نصب رنگ روغن, پلاستیک، کنیتکس، چسب موکت و کاشی را نیز داراست.

کاربرد بتن سبک (فوم سِم) در ساختمان:

شیب بندی پشت بام:بهترین مصالـح به لحاظ سبکی، محکمی و همچنین اقتصادی بـرای شیـب بندی بتن فوم سٍم می باشد و می توان آن را به صورت یکپارچه استفاده نمود (بتن با وزن 300 الی 400کیلو).

کف بندی طبقات: با توجه به خصوصیات فوم سٍم می توان بعد از اتمام کار تاسیسات، تمامی کـف طبقات، محوطه و بالکن ساختمان را با آن پوشانید و عملیات بعدی را روی آن انجام داد (بتن با وزن 300 الی 400 کیلو گرم).

بلوکهای غیر بار بر: با بــلوکهای تو پـر فــوم ســٍم می تــوان (بـا ابـعاد دلخـواه) تــمام تیغـه بندیها، دیوارهای جــدا کننده ساختـمان را با استفاده از چسب بتن یـا ملات بتن انجام داد.با استفاده از این بلوکها علاوه بر جلو گیری از سنگین شدن ساختمان، عملیات حمل و نصب نیز بسیار سریع صورت می گیرد و دستمزد کمتری هزینه می شود. و پـس از اجـرای صحیح دیوار می توان مستقیـماً روی آن گچ یا دیگر پوشش های دلخواه را انجام داد (وزن مخصوص 600 الی 800 کیلو).

دیوار های جدا کننده یکپارچه: از این بتن می توان پنـلهای جدا کننـده مسلح ساخـت که برای دیوار محوطه، نماهای ساختمـان، دیـوار سوله و...کاربرد دارد. همچنین بعلـت خصوصـیات عایـق بودن این بتــن می توان از آن برای دیوارهای سرد خانه ها،گرم خانه ها (موتور خانه) سالن های ضد صدا بصورت یکپارچه با قالب بندی عمری استفاده نمود.(وزن مخصوص 1200 کیلو)

کاربردهای دیگر بتن سبک (فوم سِم): عایق سازی لوله های حرارتی و برودتی عایق سازی لوله های گاز و کابلهای برق جایگزین بتن سبک هوادار بجای خاک در پشت دیوارهای حائل پوشش سازهای زیر زمینی بجای خاک مانند کانال های زیر زمینی استفاده در راه، پل، تونل، فرودگاه، سد سازی و... استفاده در ساخت فضاهای سبز ساخت قطعات تزئینی (مجسمه سازی) قابلیت استفاده ازبتن فوم سِم درساخت ساختمانهای پیش ساخته.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه